Tuesday, May 5, 2009

Minty Green & Purples Eyes (with Tutorial Video)

I AM LOVIN MAC'S RAVISHING LIPSTICK! IT's AMAZING!
UPDATED : I'm giving credit to Shannon for recommending this GORGEOUS LIPPIE! THANK YOU!

Anyways...here's the look!





The Tutorial:


What I Used:

Eyes
Mac Rose Blanc Eyeshadow / Sub: Any golden white highlight colour like Vanilla Pigment/Solar White E/S
Mac Stars N Rockets Eyeshadow
Mac Parfait Amour Eyeshadow
Face Front Meramint Loose Eyeshadow
MakeUp ForEver #92 Eyeshadow
Mac Blacktrack Fluidline
Annabelle Black Kohl Eyeliner Pencil
Maybelline Great Lash Clear Mascara
Loreal Telescopic Mascara

Lips
Annabelle Demure Lipliner
Mac Ravishing Lipstick (I LOVE THIS!)
Mac Extra Amps Dazzleglass (A Very Sheer Gloss)

Face
Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel
Smashbox Photofinish Light Oil Free
Mac Select Spf Liquid Foundation NC 42/43
Mac Select Coverup Concealer - NW 35 & MUFE #10 Full Cover Concealer
Mac Mineralize SkinFinish Natural - Medium Dark
Covergirl Loose Powder - Translucent Medium
Mac Espresso Eyeshadow (Eyebrows)

Mac Blunt Blush (Contour)
Nars Gilda Blush
Mac Refined MSF & FixPlus

26 comments:

I_heart_red said...

Pretty..! love the colour combination :)

Mevish said...

Very pretty ! I love the colours you put togethere they're blended in so well loove it! my kinda bright bold colours I might as well try this look the next time I go out with my girlfriends

Mevish said...

I love ravishing too yay :D

Erin said...

GORGEOUS!!!

Shadowy Lady said...

I love this look, I use Stars n' Rockets and MUFE #92 every week.

Ravishing doesn't look good on me :(

Nazra said...

Green and purple is a great combo!!!!! Thanks for posting this.

MAi . said...

i love the look! very very pretty! :D

KiLLaCaM said...

I love this look! i've been in a non-colored rut lately. *sigh i wanna play with colors now too!

The Mighty J said...

Really pretty and I envy how you can pull of paler listicks - everytime I try one it makes me look like Magda LOL

Diana said...

it's gorgeous...i love it:X:X:X:X

CHOMSIRI said...

really colorful! :)

GiGi said...

So Beautiful. I love the lippie too. You always do such a great job.

Katrina is a Princess said...

Beautiful look!! Your eyes are gorgeous!!!

Pop Champagne said...

I love the colors! And thank you for the great tutorial! :)

Shannon said...

Hmmmm I wonder who turned ur attention to Ravishing lipstick..

XINAR0X said...

lol...thnx Shannon! I remember you had told me to get this a while back. I finally got it! THNX AGAIN!

XINAR0X said...

Thanks ladies! You guys are awesome!

Shannon said...

I owe u a big thanks too. The coloresse curl cream is awesome.

☠Makeup by Jacqueline☠ said...

I was just watching your tutorial on this :D I love it...and tomorrow I'll be getting Ravishing lipstick, thank you~ Yay!

ashpardesi said...

Gorgeous color combo zerin!ravishing suits the look well..very summery and beachy!heard the stylewarr is launchin in Toronto mac pro on 22nd,my store will have em out by 20th.can't wait!

Sisa said...

Yeah, I love green/purple combos in every way. Very nice!

You make me think about Ravishing...

khmari123 said...

beautiful!

Anastacia said...

Very lovely colors!
Very fresh!

eternal.happiness said...

How do you take such clear photos of your makeup? Like what settings do you use for your camera? :X

pinkjavu said...

IM IN LOVEE......with this look!

sonie said...

glad to have finally found a video tut :)

From October 2010 Total Pageviews

Disclaimer:

This blog is of my own personal experience with products that was purchased only by me. I am not affiliated with any company or product. This blog is based on my honest opinion.

Should I ever receive products to review of any kind it will be stated along with my honest opinion.